Gå til hovedindhold

Udbud af Klimaskovfondens hjemmeside

Klimaskovfonden har udbudt opgaven med at udvikle og drifte fondens hjemmeside den 20. november 2024.

Klimaskovfonden udbyder hermed opgaven med at hoste, drifte og udvikle fondens hjemmeside. Udgangspunktet er, at den nuværende hjemmesides visuelle udtryk, funktionalitet, indhold og opbygning videreføres, eventuelt med mindre justeringer. Klimaskovfonden ønsker samtidig at forbedre funktionaliteten på et par udvalgte punkter, så det bliver nemmere at opdatere hjemmesiden med projekter og data. 

Udbuddet foregår i to runder: en udvælgelsesfase, hvor leverandører udvælges til at afgive et egentligt tilbud (se bilag 4) og selve tilbudsafgivningen. Alt materiale er tilgængeligt i begge faser. 

Tidsplan og frister

Onsdag d. 20. november 2024: Materialet offentliggøres/annonceres 

Onsdag d. 27. november 2024, kl. 12.00: Frist for at stille spørgsmål

Mandag d. 2. december 2024, kl. 12.00: Ansøgningsfrist - indsendelse af bilag 4

Onsdag d. 4. december 2024, kl. 12.00: Forventet underretning om udvælgelse og opfordring til at afgive tilbud 

Onsdag d. 18. december 2024, kl. 12.00: Frist for at stille spørgsmål

Onsdag d. 8. januar 2025, kl. 12.00: Frist for afgivelse af tilbud

Fredag d 10. januar 2025, kl. 12.00: Forventet tilbagemelding til tilbudsgiverne

Januar, nærmere tidspunkt aftales: Forventet kontraktunderskrivelse og evt. opstartsmøde

Spørgsmål fra tilbudsgivere - og svar fra ordregiver i udbudsprocessen

  • Det er ikke afgørende, at CMS-systemet fremover er Drupal. Dog vil være et plus, at migreringsprocessen er så smidig som mulig. 

  • Vores F2 system indeholder ikke et dashboard eller en god oversigtsliste over alle klimaprojekter, som giver os overblik eller kan bruges til at ”afstemme” importen til projektsiderne. 

    Se dette skærmdump.

    Vi får på nuværende tidspunkt overblik ved at lave en søgning i F2 og eksporteret resultatet til vores egen mini ”database”. Fra databasen trækker vi data til det datadump, som er nævnt i det foregående spørgsmål. 

     

  • Det er ikke afgørende om, der er et særligt system, der understøtter projektstyringen, så længe det gør processen nem og overskuelig.  

  • Det er indholdssider - dvs. ikke forside. 1 side defineres som ca. 3500 anslag inkl. mellemrum. Modeller/figurer/visuelt materiale tæller ikke med. 

  • Dataark findes her. 

    Det er muligt at tilføje data i F2, så hvis leverandøren har brug for en ekstra kolonne til at styre importen, er det muligt at tilføje det. Hvis leverandøren har forslag til datafelter, som ordregiver kan medtage i importen og tilføje til projektsiden er det velkomment. 

  • Der lægges op til en tre-årig kontrakt med mulighed for 1 års forlængelse. Opgaven har et samlet budget på maks. 800.000 kr. ekskl. moms.  

  • Ja

  • Der er ca. 3500 besøg per måned i 2024. I 2023 var der ca. 17.000 besøg i alt, men det tal er steget markant i 2024. Der har været 82.000 sidevisninger (heraf 63.597 unikke sidevisninger) i 2024 til dato. Besøgsstatistik leveres igennem Matomo.

  • Hvis der er sket løbende udvikling af opgaven og løsningen giver et tidssvarende må referencerne gerne række længere tilbage. Det er dog et krav at tilbudsgiver stadig er leverandør af løsningen. 

  •  8GB Ram, 100 GB disk, 4 kerner 

  • Det korrekte antal er 15 sider. 

  • Ja, Klimaskovfonden har en CVI som skal overholdes. Men da den er udviklet for 3-4 år siden, kan det være relevant med tilpasninger ifm. online tilstedeværelsen. Den udleveres til den valgte leverandør. 

  • 55 GB

  • Vi er tilfredse med Drupal og de muligheder CMS-systemet giver, som svarer til vores behov.

  • Det er en fordel, hvis tilbudsgiver har udviklet og supporterer hjemmesider til organisationer af nogenlunde samme størrelse og med den samme type af indhold og funktioner som vores. Derudover vil det være en fordel, hvis tilbudsgiver har referencer til statslige/offentlige organisationer, og kender til krav på den type sider.

    Der er ikke krav om et specifikt CMS-system. 

  • Det er ok at bruge Azure, men derudover vil det være positivt, hvis det er muligt at holde inden for EU. 

  • Ja. 

  • Hosting kan leveres af en underleverandør uden at det er et konsortium.

  • Automatisk overførsel af data fra PowerBI er ikke et krav. Det er dog et krav at tallene i modulet kan opdateres centralt og slår igennem på alle de sider, hvor modulet  er tilføjet (som det sker ved "personer"). Det skal dog være muligt at tilpasse modulets indhold manuelt og tilføje en særlig version af modulet på specifikke sider. 

    1. Er brugen af AWS eller Azure (begge amerikansk ejede) en mulighed eller ønsker I kun EU ejede hostingudbydere?

    Det er ok - vi bruger i forvejen Microsoft. 

    2. Bruger I i dag hos Klimaskovfonden Azure eller AWS internt? Hvis ja, vil det i så fald være muligt at bruge jeres tenant til den fremtidige hosting af hjemmesiden?

    Dette er ikke muligt.